Leta i den här bloggen

söndag 2 juni 2013

Bäddset till vaggan

För flera månader sedan hittade jag de här två söta bomullstygerna när jag var på Stoff & Stil i Malmö. Så fort jag såg dem bestämde jag mig för att jag skulle sy påslakan och örngott av dem till bebisen. Sedan dess har de dock fått ligga nedpackade i en av mina tyglådor i väntan på att syinspirationen skulle slå till.

Nyligen monterade vi ihop vaggan som min fina svärfar har snickrat, lade i madrass och kudde, samt bäddade med ett underlakan. Då slog det mig att vi inte har något bäddset till vaggan ännu! Jag har nu tagit tag i saken och sytt ett litet bäddset som passar perfekt till både vaggan och vagnen. Tygerna räckte även till ett likadant bäddset i storlek som passar en spjälsäng.

Nu saknas endast spjälskydd, sänghimmel och täcke (befinner sig just nu i tvättmaskinen), sedan är vaggan komplett. Jag har även virkat en mobil med Super Mario-svampar som ska få hänga ovanför vaggan. Bilder på den kommer efter montering. ;)




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar