Leta i den här bloggen

fredag 21 juni 2013

Midsommarblöjor

Jag fick en förfrågan från en trogen kund om jag kunde sy fler formsydda tygblöjor till hennes dotter. Jag tyckte att det var superkul att hon frågade mig och jag vågade mig på att sy till henne trots att min bebis kan komma när som helst. Tyvärr är mitt tyglager som kan användas till formsydda blöjor minimalt nu efter min maratonsömnad till min egen bebis. Tygerna som användes till blöjorna är därför kundens egna. På bilden har blöjorna inga knappar eftersom kunden själv ville knappa dem.

Mönster: Fattycakes strl. M

Material: Blöjorna är sydda i coolmax och dubbla lager jersey.




Som vi längtar efter att vår bebis ska vilja komma ut. Hoppas att det inte dröjer länge nu.

Glad midsommar!

 
 

4 kommentarer:

  1. Det blir ju så fint när man kan använda overlock till blöjorna. Är du med i Facebookgruppen för dem som syr tygblöjor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej jag är inte med i den gruppen ännu, men jag skulle kanske bli det? :) Jag finns dock med på Sjalbarn.

      Radera
  2. Tack för superfina blöjor som vanligt ;) Nu dröjer det lite innan vi behöver fler, men när det är dags för nästa storlek återkommer vi :)
    Hoppas er bebis kommer snart & kan använda alla fina blöjor & annat du sytt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! :) Det är så roligt att du gillar mina tygisar. Du får hemskt gärna återkomma med en ny beställning när du vill :)

      Radera