Leta i den här bloggen

fredag 11 januari 2013

Babynest

I ca. 2 månader har jag varit sjukskriven p.g.a. ett helt galet graviditetsillamående. Det har därför inte blivit någonting sytt här hemma alls. Men nu börjar jag må bättre och sylusten har kommit tillbaka. Först ut är ett babynest. Det var lättare att sy än vad jag trodde och med hjälp av LillSpookys tutorial gick det också snabbt att sy. Tack för en superbra tut!


 
Bomullstyget och snedslån har jag hittat i min mormors gömma. Skumgummiplattan är hobbyskum från Jysk. Istället för att använda tryckknappar i metall i nederkanten på bottenplattan (skumgummiplattan kan då tas ut vid behov), satte jag i plastsnaps i samma färg som snedslån. Sedan slaktade jag tre billiga kuddar från Jysk istället för att använda vadd. Anoraksnöret har jag köpt av Bibbi och även den matchar snedslån, samt plastknapparna i färg. Det lila snörstopet fick jag när jag beställde plastsnaps från Assunta store.


 Jag tror att den blir mysig till vår kommande bebis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar