Leta i den här bloggen

fredag 19 april 2013

Påfyllnad av minikläder

Den här veckan har jag haft finbesök av min bror och därför har det inte sytts någonting alls. Jag har ändå några alster som jag kan visa upp på bloggen. Dessa bodys har varit färdiga ett bra tag i väntan på att få bli knappade.


Först ut är kuvertbodys i strl. 50. Mönstret kommer från Svenska Mönster, men jag har förminskat det rejält. Jersey och mudd från Stoff & Stil.

Strl. 56. Mönster från Svenska mönster och Ottobre 1/2012. Jersey med stjärnor från Stoff & Stil och mjukaste bambujerseyn med igelkottar från Myllymuksut. Mudd från Stoff & Stil.

De kortärmade bodys som visas upp nedan är alla i strl. 62. Kuvertbody från Svenska mönster och body med raglanärm från Ottobre 6/2012. Mudd från Stoff & Stil.

Jersey med lejon från Strömming.
 
 Jersey med bilar från Stoff & Stil.
 

Jersey med rävar från Strömming

Jersey med moln från Ohlssons tyger.
 

Jersey med lejon från Stoff & Stil.


Sist ut är en "Samuels ullbyxa" i strl. M (8-11 kg) som jag stickat färdigt i veckan. Garnet är som vanligt Marks & Kattens ecoull och jag har använt stickor 5,5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar