Leta i den här bloggen

tisdag 26 mars 2013

Muddbyxor

Jag har fyllt på bebisgarderoben med några nysydda brallor :)



Baggybyxor i marinblå bomullschambrey, randig jersey och röd mudd från Stoff & Stil. Mönstret är Ottobre 4/2012 och är märkt strl. 56, jag tror snarare att det motsvarar strl. 62. Jag lade till fickor på framsidan, det finns inte med på mönstret.
 
 
Muddbyxor i svart sweatshirttyg och mudd från Stoff och Stil. Mönstret är Ottobre 4/2011 som jag har förminskat till strl. 56.
 


De pistachgröna byxorna är sydda efter ett mönster från Minikrea, motsvarar nog strl. 62/68. De bruna byxorna är sydda efter Ottobre 4/2011 strl. 68. Velour och mudd från Stoff & Stil.

Som vanligt när jag syr så kan jag inte nöja mig med att endast sy ett plagg i taget utan måste sy ett helt gäng, varför är det så? Ja, det är tur att jag inte hinner tröttna när jag har kommit halvvägs för jag har fler byxor utklippta :)
 

3 kommentarer: