Leta i den här bloggen

onsdag 6 mars 2013

Barnvagnsmobil

För några veckor sedan beställde jag hem tjock resårsnodd från Bibbi som jag planerade att göra en barnvagnsmobil av. Därefter tog det stopp. Jag kunde inte bestämma mig för om jag skulle sy eller virka små filurer. Inte heller kunde jag bestämma mig för vilken typ av filurer jag ville göra. När jag googlade runt hittade jag tillslut ett mönster hos Virkverket som jag fastnade för och här är resultet. Jag gjorde om älgen i mönstret till en gris eftersom jag tyckte att det passade bättre till det rosa garnet.

Vi har inte införskaffat någon barnvagn ännu så ni får nöja er med att se en bild där mobilen inte är upphängd.

 
 
Mönster:
 
Virkverket
 
Material:
 
Blandade restgarner som jag hade på lager hemma. Alla garner förutom det rosa och turkosa är Drops Muskat (100 % bomull). Det turkosa är tvåtrådig Kampes (100 % ullgarn) och det rosa är Hjertegarn bamboo (70 % bambu & 30 % bomull). Jag har använt virknål nr. 3. 3 mm rundresår från Bibbi.

4 kommentarer: