Leta i den här bloggen

fredag 10 maj 2013

Filtar

Ett gäng äldre alster. Den översta bebisfilten är vändsydd i jersey och bomullsvelour från Stoff & Stil. De andra två är virkade i mormorsrutor efter detta mönster från Drops design, men i olika garner.

 
Virkad enligt mönstret i 2 trådar Drops "Delight" beige/blå. Jag blev besviken när jag fick hem garnet eftersom jag inte tycker inte att det var så mycket blå nyans i det som jag hade förväntat mig. I mina ögon blev färgen på den färdiga filten mer blå/grå/beige-dassig, men den blev mjuk o go och det är väl huvudsaken när den ska användas till bebis.
 
Var garnet till denna bebisfilt kommer ifrån har jag helt glömt bort.
 
En stickad snuttefilt efter detta mönster från Drops Design. Garnet är Drops "Muskat".
 
Snuttefilt i jersey med overlockade kanter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar