Leta i den här bloggen

måndag 13 maj 2013

Mei Tai-prototyp

Jag vill bära min bebis nära mig redan från början för att främja anknytningen så mycket som möjligt. Dessutom verkar det ju så mysigt att ha bebisen så nära och därför har jag inhandlat en trikåsjal och en vävd sjal som jag tänker använda i sommar. Många verkar också gilla att bära sina barn i Mei Tai som är ett mellanting mellan bärsjal och ergonomisk bärsele. Jag vill såklart också prova en sådan och har därför sytt min första Mei Tai efter en beskrivning från k-märkt. Den var inte särskilt svår att sy, det enda som var bökigt var att hålla reda på allt tyg (axelbanden är trots allt 2 meter långa!) Denna modell har som sagt långa, utbredbara axelband och är vadderad i midjan. Eftersom denna är en prototyp har jag sytt den i ett enfärgat canvastyg, men om jag och bebisen gillar den planerar jag att färga den och sy på en panel i ett roligare mönstrat tyg (vem vet, jag kanske syr på ett huvudstöd också?).

Om du vill läsa mer om bärsjalar, Mei Tai eller ergonomisk bärsele vill jag tipsa om att besöka forumet för Sjalbarn (där finns en massa bra information).

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar