Leta i den här bloggen

måndag 11 februari 2013

Bebiskläder


Just nu är jag inne i en väldigt inspirerande syfas då jag hinner sy väldigt mycket och det är superkul. Tyvärr så hinner jag knappt blogga om hälften av det jag syr, men här kommer en bildbomb på några av de bebiskläder som jag sytt till den kommande bebisen.



Till små bebisar som växer snabbt tycker jag att det verkar praktiskt med en sovpåse som kan användas över flera storlekar istället för att använda pyjamas/heldress. Denna sovpåse ska förhoppningsvis kunna användas från strl. 56 till strl. 68. Sydde en dragsko nederst som underlättar blöjbyte nattetid. Mönstret är ursprungligen till en raglanbody i strl. 56 från Ottobre 6/2012 som jag förlängt rejält (den är totalt 75 cm lång). Inspirationen till knäppning i raglanskärningen har jag fått av bl.a. BRALLAN och Krimskrams. Sovpåsen är sydd i bondgårdsjersey och mudd från Stoff & Stil.
 
Posted by Picasa

Två bodysar med antingen fuskomlott eller med farfarsknäppning i strl. 50. Mönstren till båda finns i Ottobre 1/2012. Bambujerseyn med stadstryck är från Strömming och jerseytyget med kossor, samt mudden är från Stoff och Stil.




Tre små trikåbyxor i strl. 50. Mönster från samma tidining som ovan. Mudden, samt den blå och röda velouren är från Stoff & Stil. Blå/vitranding jersey från Ohlssons.



Leggings i molnjersey från Ohlssons i strl. 56. Mönstret är Meedom form 0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar