Leta i den här bloggen

onsdag 13 februari 2013

Skötprylar

Då var det dags igen! Denna gången har jag sytt lite prylar som kan vara bra att ha med sig när man är ute på språng med bebisen.


Ett skötbordsunderlägg (storleken är 50 x 75 cm) som antingen går att vika eller rulla ihop och sedan stoppa ned i skötväskan. Eftersom den är vadderad blir den mjuk och skön för bebis att ligga på vid blöjbyte. Extra bra är att den även kan tvättas i tvättmaskinen vid behov.

 
En skötväska som jag är grymt nöjd med :)
Sidofacken kan knäppas igen med KAM-knappar som på bilden om de inte används. 
 
Posted by Picasa

Om man inte vill ha med sig en stor skötväska eller om den är fylld med annat kan man stoppa ned sina blöjor i detta blöjfodral och hänga det på vagnen. I den får det plats 3-4 st tygblöjor med inlägg. Jag har även sytt fast en ficka i fodret där ett paket våtservetter får plats.

Mönster:
Egna.
Mönstret till skötväskan har jag ritat utifrån bilder på en skötväska av märket "Skip Hop Duo Deluxe". Sedan har jag lagt till fack och fickor som jag själv vill ha och tycker är praktiskt på en väska. Jag har också inspirerats av Mamma på vift. Jag är så imponerad av hennes supersnygga skötväskor. Inspirationen till blöjfodralet har jag fått genom att se fina blöjfodral som andra sybloggare gjort, bl.a. Pyssellycka och Syserine. Tack för all inspiration!

Material:
- Till skötbordsunderlägg: Laminerat bomullstyg från Karin Ottilia. Plastad frotté, plattvadd, samt röd och svart snedslå från Stoff & Stil.

- Till skötväska: Bomullstyg designat av Amy Butler från Karin Ottilia. Marinblå markisväv och snedslå från Stoff & Stil. Fodret (som inte syns på bild) är sytt i ett enfärgat turkost bomullstyg. Nylonband, D-ringar, karbinhakar, spänne och dragkedjor från samma ställe. KAM-knappar från Assunta store.

- Till blöjfodral: Brun babymanchester och kardborrband från Stoff & Stil. Bomullstyg i retrostil från min mormor. KAM-knappar.

1 kommentar:

  1. Så fina saker du syr! Och kul att du vill vara med i tävlingen, lycka till!

    SvaraRadera