Leta i den här bloggen

lördag 16 februari 2013

Body med spets

 
 
Ännu en body i strl. 50 har fått skåda dagens ljus. Hos BRALLAN har jag sett denna klänning med spetskant och ville själv prova att sy det. Nöjd blev jag, jag tycker att spetsen piffade upp ränderna i bodyn.
 
Mönster:
Ottobre 1/2012, med snabbsprund istället för farfarsknäppning.
 
Material:
Blå/vitrandig jersey från Ohlssons.
Koboltblå mudd och vit spets från Stoff & Stil.
KAM-knappar 
 
Posted by Picasa

Jag har också sytt 4 st mössor. Jag tycker egentligen att det är ganska tråkigt att sy mössor, varför vet jag inte och de tar ju inte många minuter att sy. Dessutom behövs det mössor nu när det är så kallt ute att man annars fryser öronen av sig. De till vänster är till mig själv och maken och de till höger är en beställning från min mamma och hennes särbo.

Mönster:
JNY i strl. M och L.

Material:
Samma jersey som ovan, samt svart/vitrandig jersey från Stoff & Stil.
Mössorna är fodrade med strömmings tunna variant av bambufleece.

5 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att ha hittat till din blogg! Ock tack för kommentarer på min! Vad kul med tygblöjor! Vi kör fortfarande det på lillasyster, hon blir två i mars. Jag sydde två i LaDiDas newborn och ja, dom är små, räckte knappt en månad och hon var så där 3400 g då hon kom ut. Jag tyckte Fatty cake new born var bra, jag sydde dom som formsytt pocket efter Strömmings råd och tutorial. Annars är jag best nöjd med Ottobres blöjmönster på formsytt från 6/10. Jag syr dom med tre lager microfiberfrotté från Myllymuksut inuti, velour på utsidan och microfleece på insidan. Sitter bra, torkar utan problem i torktumlaren och också utanför över en natt (men det förutsätter att du har microfiber inuti, annars blir det för tjockt och torktiden för lång). Jag har med tiden tröttnat lite på att fixa klart blöjorna efter tvätt även om det också är mysigt faktisk. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tittar in hos mig! Det låter väldigt smidigt med AIO, då slipper man ju hålla på och stoppa blöjorna med inlägg. Tusen tack för dina tips! :)

      Radera
  2. Så fin body och finfina mössor också!
    Kul att läsa om blöjorna, blir lite nostalgisk!!! Sydde alla dotterns blöjor, men hon slutade så tidigt så det känns som jättelänge sen, fastän det bara är ett år sen.. Jag gillade både Ladida och FC.
    /Anna

    SvaraRadera
  3. ojojoj såå söt! väldigt snyggt sytt!

    SvaraRadera