Leta i den här bloggen

onsdag 6 februari 2013

Bebisset

 
Ett par i vår vänskapskrets har nyligen fått en lillebror. Jag vill så gärna ge dem en liten present och har därför sytt ett matchande set till den lille godingen i strl 56. När jag ändå var igång så passade jag även på att sy en mössa åt storebror. Åh, vad jag gillar dessa tyger. Nu återstår att se om familjen gillar dem lika mycket som jag. Nu ska jag åka iväg och hälsa på nykomlingen, samt snusa lite på honom (och mysigt ska det bli). :)


Mönster:
Baggybyxan är från Ottobre nr. 4/2012 och bodyn med raglanärm från Ottobre nr. 6/2012.
Mönstret till dregglisen och mössan kommer från JNY.
 
Tyger och annat material:
Jersey med rävar till bodyn och jersey med lejon till mössan. Båda från Strömming. För att mössan ska hålla värmen bättre nu i vinterkylan så har jag fodrat den med Strömmings tunnare variant av bambufleece. 
Brun babymanchester och snedslå från stoff & stil till byxan. Den gröna muddväven är även den från samma ställe.
Grönrandig stretchfrotté från stoff & stil till dregglis och knälappar. På baksidan av dregglisen är det brun microfleece som också den är från samma ställe. 
Gröna KAM-knappar från Assunta. Behöver jag nämna att jag är galet förtjust i dessa knappar. Man kan använda dem till det mesta och det gillar jag.
Posted by Picasa

1 kommentar: